Service Jam-i 2012

V letu 2012 smo organizirali 5 intenzivnih impro delavnic storitvenega oblikovanja. Vseh pet je dokazalo, da obstaja za takšen dinamičen način dela in oblikovalsko znanje veliko povpraševanje in da skriva še veliko potencialov.

postits_sustainability Preberi več ››

Ljubljana Sustainability Jam

Kar lahko v enem vikendu narediš je, da lahko zelo temeljito treniraš … Treniraš, kako boš, s pomočjo drugih, prišel do rešitev, ki jih lahko kasneje uporabiš tudi pri svojem delu.

Težko je razložiti, kaj pomeni “Ljubljana Sustainability Jam” – cel vikend trajajoče intenzivno, kreativno, improvizirano, ustvarjanje in načrtovanje storitev na temo trajnosti, s poudarkom na intenzivnem delu v timih, z nabitim urnikom, in s sodobnimi pristopi k oblikovanju skozi klasičen oblikovalski proces.

Presenečen sem, kako lepo in koncizno je iz vsega povedanega povzel Jernej Verbič: http://www.val202.si/2012/11/jam-ali-dzem-za-boljsi-svet/.

Po koncu Jama, po intervjuji z nekaj udeleženci in po še boljši debati ob čakanju na zaključne ćevape, pa še nekaj modrih iz moje strani …

Preberi več ››

Imeli smo impro delavnice storitvenega oblikovanja

Celosten pristop k načrtovanju oziroma oblikovanju pridobiva na zanimanju tudi pri nas. Oblikovanje in predvsem metode oblikovanja se iz obrtne, cehovske, rezervirane, selijo v vsemogoče digitalne in nedigitalne implikacije, celo biznis. Zato smo se spravili skupaj in naredili Gov Jam “Državljanova izkušnja”: celodnevne impro delavnice metod oblikovanja. 

Foto: Mitja Mavsar

Preberi več ››

Testiranje uporabnosti – Usability testing

Prejšnji teden smo na firmi dobili nalogo, da ocenimo kakovost nekega spletnega mesta … Kot že ničkolikokrat se je zgodilo podobno: spletno mesto je lepo, urejeno, grafično domišljeno in izpeljano. Na prvi pogled vse kul! Potem dobiš dostop do Google Analytics in začneš kopati in odrkiješ velike napake v potekih obiska uporabnikov, velike izpade v tokovih in ogromno dobrih, slabih, predvsem pa čudnih številk. Brez da bi ti kdo razložil veliko o uporabnikih in veliko o zgodovini razvoja aplikacije, težko razumeš katere številke ti dejansko povejo kaj pametnega, katere so zanesljive in podlagi katerih se lahko odločiš, kako stvari spreminjati. Znana zgodba!

Kaj narediš? Odločiš se, da je projekt vreden enega hitrega in poceni testa uporabnosti– z vsaj 5 uporabniki, mojimi sodelavci, hitro in učinkovito. In potem vidiš faco naročnika, faco bralca in sošolca na pivu, ki ti vsi hkrati pravijo: 5 uporabnikov boš opazoval! Ha kakšen pa je to đob? To pa že ni reprezentativen vzorec populacije! Sej vsi vemo kako se obnašamo! In potem te postrani gledajo programerji: itak smo vse že predvideli v procesu načrtovanja, naša aplikacija je izdelana po visokih standardih kakovosti, sej bomo statistiko potem pogledali. Ampak, lahko si miren, kajti:

Testiranje uporabnosti je najmočnejše orodje za preganjanje slabih uporabniških izkušenj – preverjeno očara vsakega progarmerja, načrtovalca in celo najbolj trmaste stranke.

Preberi več ››

Kulinarična izkušnja

Skupaj z Rokom, prijateljem in lastnikom znane ljubljanske gostilne, sva sklenila, da se lotiva analize uporabniške izkušnje  –  da se jaz na konkretnem primeru preizkusim v metodologijah raziskovanja off-line storitve in da on dobi podporo pri izboljšanju svoje dobro obiskane gostilne.

Začela sva preprosto, s pogovori o tem kakšen je sploh njegov posel, kako dobro poznajo stranke in kaj želijo doseči. Eno izmed bolj pomembnih ugotovitev v tem času je bila:

Rokova gostilna se mora osredotočiti na izkušnjo svojih strank. Načrtovana dobra izkušnja strank se direktno prevede v večjo lojalnost strank, ki svoje zadovoljstvo širijo s pomočjo ustnega izročila. »Ustno izročilo« je v gostinstvu in turizmu neprimerljivo najučinkovitejše oglasno sredstvo, obratno utegnejo druge metode oglaševanja škoditi ugledu in ekskluzivnosti ponudbe.

Da bi prišla do tega, da bi bolje razumela izkušnje strank in da bi to izkušnjo tudi načrtovala, pa je potrebno stranke najprej dobro razumeti in prav tako posel.

[izgled obstoječe spletne strani]

Preberi več ››

Če hočeš narest dobro storitev ali produkt, moraš razumeti uporabnike, kako se obnašajo in kaj hočejo, pa tudi posel. No, to počnem jaz: večinoma za internet, včasih pa tudi načrtujem tudi ne-digitalne izkušnje.

About me:
about.me/danijel.kurincic

danijel.kurincic@gmail.com

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: