Imeli smo impro delavnice storitvenega oblikovanja

Celosten pristop k načrtovanju oziroma oblikovanju pridobiva na zanimanju tudi pri nas. Oblikovanje in predvsem metode oblikovanja se iz obrtne, cehovske, rezervirane, selijo v vsemogoče digitalne in nedigitalne implikacije, celo biznis. Zato smo se spravili skupaj in naredili Gov Jam “Državljanova izkušnja”: celodnevne impro delavnice metod oblikovanja. 

Foto: Mitja Mavsar

Takle mamo:

  • Otroci spletnih neskončnih možnosti smo ugotovili, da so digitalni vmesniki samo okna preko katerega se v resnici delajo biznisi.
  • Arhitekti ugotavljajo, da se resnica ne skriva v stolet starih gabaritih ampak v življenjskih zgodbah ljudi in da je bolj kot pohištvo, pomemben interier dodanih vrednosti poslovnih naročnikov.
  • Industrijci odkrivajo da se zgodba produkta ne začne in konča pri produktu samem, ampak da je vse več produktov le del celotne izkušnje kupca.
  • Marketing je bil v krizi primoran zapustiti svitle dvorane Bagola-lalaševanja. Očitno so dojeli, da se človeka pa v resnici ne da kar zmanipulirat, da bi cele dneve na TV-ju gledal drek – in so se začeli ukvarjati z dolgoročno dodano vrednostjo za kupca.
  • Grafični oblikovalci opazujejo propad založništva in ta čuden novi svet marketinga brez oglaševanja in ta čuden novi svet digitalni in iščejo nove izzive v interakcijskih in informacijskih grafikah.
  • Biznisi – stari in mladi – so dojeli, da je ključ do zadovoljstva novodobnega potrošnika v njegovi celostni izkušnji, da je vrednost v njegovem dolgoročem odnosu, da obstajajo nore možnosti digitalnih komunikacij in ubitačne stroškovne redukcije z reorganizacijo zastarelih poslovnih procesov.
Uau. Včeraj smo še izumili računalnik po modelu svojih lastnih možgan, ki smo jih šele pred kratkim sploh začeli razumevati in zmodelirali človekovo izražanje in komuniciranje na raven naših zavestnih možgan in kar naenkrat se ves sodoben inženiring vrti okoli izkušnje,  čustev in odnosov.
Fast switch, zanimivo pa je, da se je šele začelo. Vsaj pri nas, ajde.
Tim Brown: Design thinking can be described as a discipline that uses the designer’s sensibility and methods to match people’s needs with what is technologically feasible and what a viable business strategy can convert into customer value and market opportunity.
http://designthinking.ideo.com/?p=49

In nastal je ljubljanski Gov Jam z naslovom Državljanova izkušnja

In tako smo se nekateri navdušenci narčtoval/oblikoval-ci zmigali in pripravili Gov Jam poimenovan Državljanova izkušnja, ki smo ga izvedli malo po svoje. Navdušenci smo bili predvsem: Ana Osredkar (Gorenje Design Studio), Mitja Mavsar (dlabs), Danijel Kurinčič.

Vse skupaj se je zgodilo 21. junija v okviru Slovenija Coworking [tukaj še nekaj promo materiala]

Malo smo vzeli koncept Global Service jam-a, ki so je že svetovno znana reč, tokrat pa so ga organizirali avstralci s temo javnih storitev, torej kar Gov Jam.

Malo smo kopirali delavnice Service design-a, ki so ga nam predavali američani na svetovnih konferencah ne-dolgo-tega [Jamin Hegeman, Jared Cole: This Is Service Design]

Malo smo potegnili vzporednico z navdušujočim TEDx talkom Mitje Mavsarja in aplicirali vse skupaj na aktualno potencialno optimizacijo javnih storitev v Sloveniji, če bi slučajno utegnila slediti tisti v Veliki Britaniji.

Kaj pa je torej Service Jam?

Če je Jazz Jam neka improvizacija v preigravanju z uporabo relativno znanih inštrumentov, lestvic in melodij v neke relativno nove in navdihujoče ad-hoc pesmice, je Service Jam prav tako improvizacija v oblikovanju z uporabo relativno znanih oblikovalskih metod, orodij in konceptov v neke nove in navdihujoče ad-hoc rešitve, kjer je bolj kot končni produkt/service pomemben proces sam. Service Jam je torej uživancija v intenzivnih kreativnih impro delavnicah z metodami oblikovanja. Intenzivna, improvizirana, teamwork delavnica service design thinking pristopa k načrtovanju storitev. Javnih storitev tokrat.

Kaj je Service Design?

Service design je moderen, interdisciplinaren, holističen pristop k načrtovanju sodobnih storitev (ja, storitev, kot recimo letališče, bolnica ali Ikea štacuna). Service design je sklop metod, orodij in pristopov k načrtovanju in inoviranju organizacije z mislijo na končnega uporabnika. Service design je samo novo ime za stvar, ki smo jo vedno počeli, vendar je bila tako preprosta in samovumevna, da je niti nismo poimenovali. Več o metodah, procesih in razmišljanju o service designu tukaj. 

Kaj je TEDx in Mavsarjev Talk Državljanova izkušnja?

To je pa tole:
Res inspirativen talk o tem kako elegantno bi lahko bila državna javna storitev ultra prijazna in navdušujoče simpl za slehernika, za upravo pa cenejša in učunkovitejša. Kaj je človeštvo zmožno na tem področju je prav gotovo zgled Britanski uk.gov, ki že dolgo oddaja dober wibe o načrtovanju javnih storitev … wait … o načrtovanju storitev sploh.
Res so dobri.

Kdo so bili udeleženci?

Med udeležence smo se organizatorji trudili pridobiti čimveč ne-dizajnerjev. Torej ljudi, katerih delovno mesto pričakuje čim večjo mero kreativnosti (joj, katero delovno mesto pa to ne?), so odprti za nove načine inoviranja in oblikovanja ter so iz zelo različnih delovnih področij. Tako smo dobili politike, marketinške svetovalce, arhitekte, freelancerje, študente kognitivne znanosti, folk iz urada informacijske pooblaščenke RS. Sicer pa smo fasali tudi internet navdušence in guruje.
Ko smo te ljudi lepo (in po filingu) porazdelili v 4 skupine smo dobili res intenzivne in različne skupinice, ki so do konca uspešno sproducirale, kar smo si zamislili. Blo je intenzivno in zabavno.

In kako je blo?

Udeleženci so bili predvsem skuhani: klima v Kino šiški sredi poletja sicer obstaja, pa vendar je bilo vroče tako zunaj, kot znotraj.

Še bolj pa so bili totalno možgansko izmozgani, pošteno (po zatrdilih nekaterih, preveč) smo jih obmetavali z vsemi možnimi oblikovalskimi orodji: brainstorming, empathy map, persone, preverjanje (validation), customer journey map, prototyping, business model canvas, predstavitev. Program, ki je bil za nas izvajalce ok, je bil za udeležence “Uh, too much!”

Dobili smo tudi polovico odgovorov na našo anketico in sicer v stilu:

Všeč: da je bila atmosfera res kul; da so nove metode in možnost mreženja; sveže ideje in pristopi; sproščenost & strokovnost; debatabilnost, interaktivnost, sproščenost.

Kaj bi spremenili: klimo :); prevelik zalogaj; večja ciljna usmerjenost;

Velika večina folka se je nekaj novega naučila in bi zadevo tudi priporočala prijateljem, verjetno se bodo tudi udeležili naslednjih delavnic in kar so se naučili na delavnici bodo v povprečju tudi lahko uporabili na svojem delovnem mestu.

Organizatorji smo zadovoljni in še bomo tole počeli. Naslednjič bolj ciljno, predvsem bomo bolj ciljali publiko in tematiko.

Domen Savič je zadevo takole zmešal v video:

(če se kdo sprašuje, zakaj sem tak frankenštajn: razbil sem se s kolesom pred slabima 2 mesecema :)

Hvala gre obema soorganizatorjema [Ana Osredkar in Mitja Mavsar]. Hvala gre tudi Damjanu Obalu, ki je bil skoraj organizator, če ne bi moral revež v New Castle zagovarjat nek svoj članek. Hvala gre tudi Slovenia Coworking, ki nam je o mogočila obratovanje pod njihovim krilom. In hvala vsem udeležencem, pomoje brez njih ne bi šlo.

Navdušeni?

Če bi kdo materiale, prosojnice, slike ali pa več o dogodku,
ali pa samo navdušeni:
Pišite mi kaj lepega

Če hočeš narest dobro storitev ali produkt, moraš razumeti uporabnike, kako se obnašajo in kaj hočejo, pa tudi posel. No, to počnem jaz: večinoma za internet, včasih pa tudi načrtujem tudi ne-digitalne izkušnje.

About me:
about.me/danijel.kurincic

danijel.kurincic@gmail.com

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: