Celosten pristop k načrtovanju oziroma oblikovanju pridobiva na zanimanju tudi pri nas. Oblikovanje in predvsem metode oblikovanja se iz obrtne, cehovske, rezervirane, selijo v vsemogoče digitalne in nedigitalne implikacije, celo biznis. Zato smo se spravili skupaj in naredili Gov Jam “Državljanova izkušnja”: celodnevne impro delavnice metod oblikovanja.
Foto: Mitja Mavsar
Takle mamo:
- Otroci spletnih neskončnih možnosti smo ugotovili, da so digitalni vmesniki samo okna preko katerega se v resnici delajo biznisi.
- Arhitekti ugotavljajo, da se resnica ne skriva v stolet starih gabaritih ampak v življenjskih zgodbah ljudi in da je bolj kot pohištvo, pomemben interier dodanih vrednosti poslovnih naročnikov.
- Industrijci odkrivajo da se zgodba produkta ne začne in konča pri produktu samem, ampak da je vse več produktov le del celotne izkušnje kupca.
- Marketing je bil v krizi primoran zapustiti svitle dvorane Bagola-lalaševanja. Očitno so dojeli, da se človeka pa v resnici ne da kar zmanipulirat, da bi cele dneve na TV-ju gledal drek – in so se začeli ukvarjati z dolgoročno dodano vrednostjo za kupca.
- Grafični oblikovalci opazujejo propad založništva in ta čuden novi svet marketinga brez oglaševanja in ta čuden novi svet digitalni in iščejo nove izzive v interakcijskih in informacijskih grafikah.
- Biznisi – stari in mladi – so dojeli, da je ključ do zadovoljstva novodobnega potrošnika v njegovi celostni izkušnji, da je vrednost v njegovem dolgoročem odnosu, da obstajajo nore možnosti digitalnih komunikacij in ubitačne stroškovne redukcije z reorganizacijo zastarelih poslovnih procesov.
In nastal je ljubljanski Gov Jam z naslovom Državljanova izkušnja
In tako smo se nekateri navdušenci narčtoval/oblikoval-ci zmigali in pripravili Gov Jam poimenovan Državljanova izkušnja, ki smo ga izvedli malo po svoje. Navdušenci smo bili predvsem: Ana Osredkar (Gorenje Design Studio), Mitja Mavsar (dlabs), Danijel Kurinčič.
Vse skupaj se je zgodilo 21. junija v okviru Slovenija Coworking [tukaj še nekaj promo materiala]
Malo smo vzeli koncept Global Service jam-a, ki so je že svetovno znana reč, tokrat pa so ga organizirali avstralci s temo javnih storitev, torej kar Gov Jam.
Malo smo kopirali delavnice Service design-a, ki so ga nam predavali američani na svetovnih konferencah ne-dolgo-tega [Jamin Hegeman, Jared Cole: This Is Service Design]
Malo smo potegnili vzporednico z navdušujočim TEDx talkom Mitje Mavsarja in aplicirali vse skupaj na aktualno potencialno optimizacijo javnih storitev v Sloveniji, če bi slučajno utegnila slediti tisti v Veliki Britaniji.
Kaj pa je torej Service Jam?
Kaj je Service Design?
Kaj je TEDx in Mavsarjev Talk Državljanova izkušnja?
Kdo so bili udeleženci?
In kako je blo?
Udeleženci so bili predvsem skuhani: klima v Kino šiški sredi poletja sicer obstaja, pa vendar je bilo vroče tako zunaj, kot znotraj.
Še bolj pa so bili totalno možgansko izmozgani, pošteno (po zatrdilih nekaterih, preveč) smo jih obmetavali z vsemi možnimi oblikovalskimi orodji: brainstorming, empathy map, persone, preverjanje (validation), customer journey map, prototyping, business model canvas, predstavitev. Program, ki je bil za nas izvajalce ok, je bil za udeležence “Uh, too much!”
Dobili smo tudi polovico odgovorov na našo anketico in sicer v stilu:
Všeč: da je bila atmosfera res kul; da so nove metode in možnost mreženja; sveže ideje in pristopi; sproščenost & strokovnost; debatabilnost, interaktivnost, sproščenost.
Kaj bi spremenili: klimo :); prevelik zalogaj; večja ciljna usmerjenost;
Velika večina folka se je nekaj novega naučila in bi zadevo tudi priporočala prijateljem, verjetno se bodo tudi udeležili naslednjih delavnic in kar so se naučili na delavnici bodo v povprečju tudi lahko uporabili na svojem delovnem mestu.
Organizatorji smo zadovoljni in še bomo tole počeli. Naslednjič bolj ciljno, predvsem bomo bolj ciljali publiko in tematiko.
Domen Savič je zadevo takole zmešal v video:
Hvala gre obema soorganizatorjema [Ana Osredkar in Mitja Mavsar]. Hvala gre tudi Damjanu Obalu, ki je bil skoraj organizator, če ne bi moral revež v New Castle zagovarjat nek svoj članek. Hvala gre tudi Slovenia Coworking, ki nam je o mogočila obratovanje pod njihovim krilom. In hvala vsem udeležencem, pomoje brez njih ne bi šlo.