Service Jam-i 2012

V letu 2012 smo organizirali 5 intenzivnih impro delavnic storitvenega oblikovanja. Vseh pet je dokazalo, da obstaja za takšen dinamičen način dela in oblikovalsko znanje veliko povpraševanje in da skriva še veliko potencialov.

postits_sustainability

 Service Jam je enodnevni dogodek, je sklop večih intenzivnih timskih delavnic.

Skozi te delavnice v hitrem treningu udeležence popeljemo skozi vse faze klasičnega načrtovalskega procesa in jim prikažemo nekatere sodobne pristope k timskemu kreativnemu delu. Vse skpaj pa poteka v zelo hitrem tempu, na glasen intenziven način in z veliko dela z rokami.

Service Jam delavnice 2012 so bile izvedene v pretežni meri v okviru mednarodnega dogodka Global Service Jam, katerega se je nazadnje udeležilo preko 1300 posameznikov po 58 mestih in zasnovalo preko 200 storitev – vse to istočasno v 48 urah.

Pomen jama je predvsem v improviziranem ustvarjanju in ubranem timskem delu.

Udeleženci se intenzivno vadijo v ciljni usmerjenosti in timski dinamiki. Na koncu takšne delavnice pravijo, da so naspidirani, izmozgani, nasmejani, povezani in navdušeni.
Drug produkt jam-a pa so nova znanja načinov in metod dela. Udeleženci spoznajo utečen proces načrtovanja in nekatera učinkovita standardna načrtovalska orodja in metode dela.
Nezanemarljiv rezultat teh delavnic pa so seveda ideje same. Skupine kreativnih posameznikov so pogosto zmožne rekordno hitrega členjenja problematike in iskanja konkretnih in izvedljivih rešitev. Predstavljamo si, da se takšni procesi že odvijajo v vsakem resnem poslu, vendar so lahko neučinkoviti.

Nazadnje opažamo tudi, da intenzivne timske preizkušnje omogočajo dobro prepoznavanje kadrovskih potencialov posameznikov, kar lahko pomeni orodje za zaposlovanje.

Motiv organizatorjev je promocija teh metod in načinov dela med mladimi in še bolj med zaposlenimi, saj verjamemo, da lahko pomembno izboljšajo oziroma omogočijo kreativnost in inovacijo znotraj podjetij. Na obstoječih projektih v vsakdanjem delu namreč opažamo, da nam te metode dela izredno olajšajo delo in privedejo do boljših rezultatov pri načrtovanju in oblikovajnu. Zato želimo te metode predstaviti tako kreativi, kot tudi poslovni javnosti in upamo, da bomo nekoč jammali skupaj z managementom v podjetjih in omogočili kakovostno in kreativno delo v skupinah na najvišjih ravneh v podjetjih.
664689_10151112422641545_1488810573_o
Intenzivno kreativno delo po skupinah

Udeleženci so zelo raznoliki, od podjetnikov, politikov, študentov, do arhitektov, oblikovalcev in zaposlenih v javni upravi

Delavnice so namenjene zelo široki publiki: posameznikom, ki si želijo spoznati drugačen, bolj dinamičen pristop k načrtovanju produktov in storitev. Na dogodke se ponavadi prijavljajo strokovno zelo raznoliki udeleženci, različnih starosti in različnih izkušenj z oblikovanjem in kreativo. Pomembna skupna lastnost udeležencev je bila proaktivnost in želja po učenju in skupinskem kreativnem delu.
Vse delavnice so obsegale približno 30 udeležencev, skupno skoraj 150 slušateljev.

https://vimeo.com/35919205 video dobro prikazuje vzdušje na Jamu.

Potek delavnice

  •  spoznavanje udeležencev, sestavljanje ekip
  • predstavitev teme: predavanje gosta, ogled videa.
  • debata in brainstorming  storitev, ki rešujejo problematiko
  • raziskovanje obnašanja potencialnih uporabnikov
  • načrtovanje storitve s pomočjo metod oblikovanja
  • izdelava prototipa storitve
  • snovanje predstavitve storitve

Izvedba delavnic ni prostorsko zahtevna, ne potrebujem posebnih rekvizitov

Delavnice so se časovno zelo razlikovale, najkrajša je trajala 3 ure, najdalši Sustainability Jam je trajal 48 ur. Prostorsko delavnice niso zahtevne, potrebno je zagotoviti umirjeno atmosfero in prostor za delo v skupinah. Izvajalci priskrbimo nekaj rekvizitov za predstavitve in za izdelavo protoipov, udeležence včasih povabimo, da prinesejo računalnike za izdelavo predstavitev.

617122_10152242542160341_333697637_o

Organizatorji pravi program in njegovo izvedbo stalno izboljšujemo in prilagajamo posameznim dogodkom

Odzivi udeležencev so navdušujoči

Ne samo, da smo za vsako naslednjo delavnico z izredno malo marketinga hitro dobili udeležence, njihov odziv je praviloma: navdušenje nad atmosfero in možnostjo mreženja, nad svežimi idejami in pristopi, nad sproščenostjo in strokovnostjo organizatorjev …

Mentorji in organizatorji smo izkušeni kreativci

Pobudnica in organizatorica prvega Jama je Ana Osredkar, vodja razvoja trga na Gorenje Design Studio.
Danijel Kurinčič, analitik in načrtovalec uporabniške izkušnje pri D.Labs
Primož Mahne, svetovalec za strateški marketing, Gigodesign
Mitja Mavsar, vodja uporabniške izkušnje, D.Labs
Luka Stepan, kreativni direktor, Gigodesign

drzavljanovaizkusnja34

Povezave in viri

Promo stran zadnjega Ljubljana Sustainability Jam-a: http://ljubljanaservicejam.com

Video predstavitve nekaterih načrtovanih storitev iz letošnjih delavnic

Rebeat
Souporaba orodja in delavnice in ponovna raba rabljeni predmetov: 
http://www.youtube.com/watch?v=OLbIeltkJtg

2nd garden
Storitev, ki omogoča prezaposlenim sodobnim ljudem dostop do svojih lastnih pridelkov: 
http://www.youtube.com/watch?v=MpCzn0FN5Kg

Got-lost-get-found.com
Javna storitev za mlade, da se lažje izobražujejo in najdejo službo: 
http://www.youtube.com/watch?v=SRYbEPKXzFc

Alter ego
Turistična storitev na slovenski obali za petične goste: 
http://www.youtube.com/watch?v=LjWncwghKgw
Ista storitev, v izvedbi druge skupine:
http://www.youtube.com/watch?v=PtFslk-Jyj0

Couchsurfing za štoparje
Stortiev, ki bi omogočala bolj varno in preprostejše sodobno štopanje: 
https://vimeo.com/50529442

Poročilo RRA LUR o Simpoziju Oblikovanje doživetij BIO23, v okviru katerega se je odvijal Sustainable Mobility Jam

http://www.rralur.si/aktualni-projekti/ccalps/dogodki/simpozij/

Val202 radijsko poročilo o dogodku Sustainabilit Jam

http://www.val202.si/2012/11/jam-ali-dzem-za-boljsi-svet

Video intervju z organizatorji GovJam-a avtor Domen Savič

https://vimeo.com/44487714

Avtorski članki

Sustainability jam: http://danijel.kurincic.si/blog/ljubljana-sustainability-jam/
Gov Jam: http://danijel.kurincic.si/blog/imeli-smo-impro-delavnice-storitvenega-oblikovanja/

Teorija

Predvanje Barbare Predan o Storitvenem oblikovanju:
http://www.youtube.com/watch?v=j3Iyynnn5fw

Facebook skupina Service Design Slovenija

http://www.facebook.com/groups/servicedesignslovenia

 

Če hočeš narest dobro storitev ali produkt, moraš razumeti uporabnike, kako se obnašajo in kaj hočejo, pa tudi posel. No, to počnem jaz: večinoma za internet, včasih pa tudi načrtujem tudi ne-digitalne izkušnje.

About me:
about.me/danijel.kurincic

danijel.kurincic@gmail.com

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: